Dagens planer

Kan erkänna att jag igår gick ifrån min egen "ridpolicy", ni vet inlägget jag gjorde om mina ridpass. Jag red rätt planlöst igår, och jag tror det var därför det inte heller blev så roligt som det hade kunnat bli! 

Idag så ska jag alltså bättra mig och bestämma lite mer vad jag vill göra och varför, vad jag får ut utav det. Man kan göra mycket i skritt, och för en häst som Vendela så är det utmärkt att bara tränas i skritt. Hon har ju lite svårt med det, blir gärna spänd och sådär. 

Tror att jag ska prova flytta henne lite idag, lite mer alltså. Lägga energi på att det blir bra, hitta det jämna flytet i skritt och se till att hon inte viker halsen. Några steg till en början och öka succesivt. Nu när ajg skriver detta och gör upp en liten plan så blir jag genast sugen på att åka ut och rida! Det är ofta en positiv bi-effekt med att planera upp passet lite, man blir så taggad på att genomföra sin plan på en gång. 

Samtidigt får man alltid komma ihåg att känna av hästen för dagen, kanske att man gör något helt annat. Ska kompisarna rida ut, och man inte ahr någon tävling inbokad eller så så är det klart man kan hänka på lix! Det är iallafall min filosofi. Att fastna i något när det gäller träning av hästar är sällan bra, man måste vara öppen för förslag hela tiden! :)





Kommentarer
Postat av: Julia - tävla om röda Premierelindor på bloggen!

Ja, man får ha dagsformen i tanken :)

2011-08-31 @ 12:39:44
URL: http://ohjuliet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback