Bingo!

Det var kul att återse min svarte vän idag, och enligt Kristina så var det kärt återseende från båda håll. Bingo tyckte det var helkul att vara tillbaka på dressyrbanan igen, påväg dit så passade han på att göra några skutt i luften av pur glädje. Tur man inte satt på då, haha. 

Började med att skritta och trava runt honom lite, mest för att känna in mig och ställa om min egen ridning. Han är faktiskt ganska mycket mindre än Vendela att rida på, eftersom han rör sig ganska litet, men han är ju dessutom mindre också. (B är 140 och V 147 för er som inte vet) Så vi längde lite läder och fixade sådär, men sen så var vi tillbaka i gamla anor, Bingo och jag. 

Fattade vänster galopp först faktiskt, var elak och la den på rakt spår till och med. Det var ju då han surade ur i Gripen, i båda programmen och vägrade fatta rätt. Ville helt enkelt se hur pass samarbetsvillig han var. Perfekt fattning rakt på hjälpen blev resultatet och så var det med det problemet. Tror att det gjort honom gott att inte göra något på ett tag, fick han också sakna det lite..! ;) 

Han passade på att dra några repor med försök til bocksprång i båda galopperna, men jag ler mest bara nu när han är glad. Är han sur så sparkar han bara bakut, och det är då jag blir irriterad. Glad får man vara, men inte tvär. Bocka fick han dock inte göra heller, vill ju gärna sitta kvar också. Men när han lugnat sig så gick vi ner till trav igen och hade en himla härlig aktion. 

Provade lite tempoväxlingar i både trav och galopp och det gick så bra så, duktig ponny. Han är så härlig, lätt att reglera fram och tillbaka så gott hans register täcker, precis som det ska vara. Dock sa han fuck of någon enstaka gång när han tyckte att det var jobbigt att galoppera, men det är lite typiskt hingst sådär. Man måste lura Bingo till arbete, han får inte fatta att han själv anstränger sig liksom. Fick till lite snygga mellangångarter på slutet när vi fått upp massa tryck också, det jag glömde göra var några halter. 

Men vi kom överrens om att jag ska rida honom 2-3 gånger till innan tävlingen nästa helg, så jag är inte orolig. Han kändes mest pigg och glad, och jag tycker att det ska bli roligt att tävla igen! Förväntar mig inga jätte %, vill mest att Bingo ska tycka att det är roligt, vilja hjälpa till och kännas pigg och framåt, då kommer jag att vara nöjd. 

Snyggvet






Kommentarer
Postat av: sussi

f**n va snygg han blivit =)

kul me tävl håller en tumme å en tasse tå =)

2011-08-03 @ 18:39:43
URL: http://siouxzie.blogg.se/
Postat av: Matilda

wow vilken snygging!

2011-08-05 @ 14:34:54
URL: http://qtiilda.blogg.se/
Postat av: Julia - Tävla om röda lindor från Premiere hos mig!

Första bilden är uuunderbar!

2011-08-06 @ 22:09:38
URL: http://ohjuliet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback