Vårstädning

Artie fick sig en välförtjänt vilodag efter gårdagens tävling. I stället ägnade jag mig åt att borsta honom vilket verkade uppskattas. Dock syntes inte ett spår av att han varit nyduschad i förrgår, utan han var helt grå av damm. Men kan tänka mig att det är underbart för hästarna att få nakna nu, när de hela vintern gått med täcke näst in till dygnet runt!

Jag hann även med att vårstäda mitt skåp under tiden jag väntade på Freddi. Rensade ur alla vinter- och ridtäcken och la dem i förvaringsutrymmet under läktaren. Det är väldigt smidigt, så man slipper ha all utrustning fullproppad i skåpet. När jag var klar kändes det helt plötsligt tomt när alla tjocka täcken var borta, men det är bara skönt!

Hyllorna fortsätter uppåt men de fick inte plats på bilden.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback