Helt slut

Idag var jag riktigt trött i kroppen när jag kom till stallet. Träningsvärk från biptestet igår och sedan cyklat fram och tillbaka både till skolan och stallet. Det tar en del på krafterna faktiskt! Därför hade jag ingen ork att rida på någon av banorna så vi hamnade i skogen i stället. Red en lång runda bort mot Stångsjö.

I början var Artie väldigt energisk och koncentrerade sig på allt runt omkring honom. Så släppte stigbyglarna och red mycket övergångar och sidförande rörelser för att få honom uppmärksam på mig. Han blev riktigt fin då, men jag var tvungen att hålla honom sysselsatt hela vägen för att han inte skulle börja dra iväg.

Mot slutet i galoppen kunde jag låta honom rulla på i låg form, där han höjde ryggen och frustade. Lika fin var han när jag travade av, så det var kul!





Kommentarer
Postat av: Philip

schysst!

2011-04-28 @ 20:40:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback