Daniel-träning!

Åh träningen gick så himla, himla bra! Artie är så otroligt grym, gud vad jag älskar honom!

Träningen var som vi hoppats på utomhus. Det var stekvarmt och jag höll på att svettas ihjäl, men det var ändå mycket skönare än att vara inne! Det var banhoppning, så vi började med att hoppa fram på ett litet kryss med en galoppbom framför och bakom. Jag känner verkligen att jag börjar hitta hur jag ska rida Artie nu, så vi kom helt perfekt på varenda språng. Även när han höjde upp till ett räcke och en oxer kom vi rätt varje gång!

Det blev inte mer framhoppning än så utan efter det hoppade vi en bana på ca 90 cm, med en liten omhoppning på slutet. Artie var riktigt fin och kom super på varenda hinder. Jag fick även beröm av Daniel för att jag red honom rätt, så det var riktigt kul!

Efter lite vila hoppade vi samma bana men på 110-120 cm, eftersom jag ska tävla 100 cm på fredag. Artie var jättefin, men jag själv tappade lite av ridningen som jag tidigare haft. Jag börjar ju som sagt börjat hitta hur jag ska rida när det är upp till 1 m, men när det blir högre ändrar jag mig. Vet inte varför, men blir nog lite osäker och tror att jag ska rida annorlunda. Men jag skärpte mig de sista sprången och då hoppade han super. Artie gör verlkligen alltid rätt - när det bli fel är det mitt fel!

Som ni förstår är jag väldigt nöjd med dagens träning, så det känns bra inför fredagens tävling.

Supersnälla Freddi fotade hela träningen, så massor bilder kommer så fort vi redigerat dem :D




Kommentarer
Postat av: Elin - en hästblogg med en otrolig sköthäst

Är den bilden från idag? :D



Ser grymt bra ut, så kul att du börjat hitta alla knappar och spakar! ;D



Ser fram emot bildbomber nu! :D



Kommer det någon film? :)

2011-04-18 @ 15:37:26
URL: http://lizzylover.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback