Tisdag :)

Katrineholm förkorade Körslaget mot Team Andreas, som ni kanske märkte. Inte rättvist, men tror att det var många som röstade på Andreas Jonsson eftersom att han är såpass känd som han faktiskt är. Sov hos Issa igår, orkade inte gå hem efter Körslaget. 

Nu så är jag hemma igen och har städat mitt rum (lite nytta kan man ju göra!) ska ta ut vovvarna en runda runt kvarteret och efter det springa en runda. Ska nog ringa Gustav sen och se till att han går upp ur sängen och börjar plugga så att han hinner träffa mig också. Vi ska eventuellt äta kvällsmat på stan idag, mysigt isåfall. 

Vad gäller Vendela så ska jag nog åka ner och mocka och kanske gå en liten runda med henne, eller så säger jag bara hej i hagen. Hon har gått dressyr i fem dagar nu, och igår uppnådde jag det jag ville; att hon direkt kom till avspändhet. Så då tycker jag faktiskt att hon gjort sig förtjänt av en day off. Dessutom så tycker jag själv att det är skönt att göra annat en dag. 

Oftast så skyller man ju på att "hästen behöver en vilodag" - men jag tycker ofta att vi ryttare också kan behöva det ibland! Jag har inga problem att säga att det ska bli skönt att skippa ridningen en dag, för rida ett bra dressyrpass krävs mycket energi och uppfinnerikedom. Man måste vara kvick och 100 % fokuserad för att få ut det man vill. Jag är perfektionist och får jag inte ut det jag vill så leder det nästan alltid till irritation. Igår var jag på riktigt bra ridhumör, och vissa stunder fick jag verkligen ett riktigt härligt sug och stöd av henne, så jag är jättenöjd. 

Det jag ville med detta är att erkänna att man behöver en vilodag från ridningen inte gör en till en sämre hästägare eller ryttare. Jag älskar att rida och jag älskar Vendela lika mycket ändå, och att vara borta från ridningen gör bara att jag kan känna mig ännu mer peppad för ett ridpass imorgon! 

Jag och Vendela på kvällspromenad under meetinget i somras :)






Kommentarer
Postat av: Emilia Norin

Sjukt fin header (:

2011-04-26 @ 13:20:47
URL: http://emilialilly.blogg.se/
Postat av: Josäfin :>

Fina bilder! :D

2011-04-26 @ 13:26:34
URL: http://jossanamigo.blogg.se/
Postat av: Yasmine

Hej,

Var med och tävla om en länkning i dagens låt :)

Tipsa om en låt och du är med :)

2011-04-26 @ 13:47:39
URL: http://ladyyasmine.blogg.se/
Postat av: Klara Dahlstedt

Sv; Tack :)



Men hjälp! Sitter det mycket i huvudet tror du? För de få gånger Edvin blir riktigt svettig beror är det oftast när han har taggat extremt mycket. Jag klipper ju inte ens honom på vintern trots att han får ponnypäls, för han behöver det inte. :O

2011-04-26 @ 14:07:00
URL: http://klaradahlstedt.blogg.se/
Postat av: Fanny

Aha nämen det är ett meeting här i skåne som typ Sofia Genne och alla domdära brukar åka till :P Ja om man ska ha hästen uppstallad så blir det väldigt dyrt! Jag har aldrig varit på ett meeting men hoppas på det i sommar kanske. Verkar som det är himla skön stämning där :)



Jaha Scilla är tvärtom, a det jag berättade om. Hon riktigt letar saker så hon kan spänna sig när vi tävlar. Gaanska jobbigt, liksom när träningen går super.. Ojdå. Hur länge har du haft henne? Hon kanske har varit med om något otäckt i samband med framridning innan?



Å sant det du säger. Alla kan behöva en day off från varandra :P



Kram!

2011-04-26 @ 17:00:48
URL: http://gax.blogg.se/
Postat av: Elin - en hästblogg med en otrolig sköthäst

Varför suddar ni för era ansikten? :( Ni är ju så söta!



Jag hejade faktiskt på Team Gabriel då BÅDA mina favoriter hade åkt ut, Casper & Lisa. (Eller Kasper?)



Men har ni fortfarande lov? :o fuskigt :( Hehe ;)

2011-04-26 @ 17:09:35
URL: http://lizzylover.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback