Gårdagens pass

Det var riktigt skönt igår att få åka till stallet - och bara rida! Jag brukar alltid fixa mockningen och fodret själv varje dag, så tycker det är helt okej att få vara lite bortskämd ibland! Jag och Artie hamnade på stora utebanan, som vi gör väldigt ofta nu för tiden ;) Men det är så skönt att slippa vara fast inne i ridhuset och i stället kunna vara ute i det fina vädret!

Artie gick riktigt fint hela passet faktiskt! Jobbade med övergångar och tempoväxlingar som han svarade bra på. Jag red nästan hela passet utan stigbyglar, förutom mot slutet i galoppen då jag inte orkade mer, haha. Men jag tycker att jag får en mycket bättre inverkan när jag rider utan, så jag kommer runt bättre med skänkeln när jag hoppsadel. På sista tiden jag fått lite svårt att rida bra när jag rider lätt, det känns som om jag inte kommer åt honom på samma sätt som när jag sitter ner. 

I dag är det hoppträning vid halv 12, så jag hoppas Artie går lika bra idag som igår! Håll tummarna för det :D





Kommentarer
Postat av: Elin - en hästblogg med en otrolig sköthäst

Hoppas hoppträningen gick bra!:D

2011-04-18 @ 13:03:38
URL: http://lizzylover.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback