Gårdagens dressyr

Red Vendela på lilla utebanan igår, trots att det blåste en massa. Hon brukar bli spänd av det, men det är bara att ta tjuren vid hornen. Snart börjar utomhussäsongen, och alla tävlingar kan inte gå illa bara för att jag väljer att rida inne när det blåser.

Fick henne faktiskt uppmärksam, klart att hon dansade iväg emellanåt, men inte på det där spända viset. bara när det kom pustar som nästan blåste mig ur sadeln. Och då kan jag faktiskt förstå henne. Tempoväxlade mycket idag, ville få fram den finaste traven. Lyckades så jäkla bra på en diagonal! Det finns ju verkligen steg i henne, det gäller bara att få fram det utan att skapa spänning.

Gjorde även en galopp-skritt på kort diagonal (som enkla bytet i programmet), fast utan att fatta ny galopp. Galopp vill hon alltid fatta, det gäller att få henne att skritta lite innan bara. Men idag skrittade hon så snällt, och jag var riktigt nöjd!



Kram

Kommentarer
Postat av: Julia

Härligt att det gick så bra! Tempoväxlingar är super :)

2011-04-08 @ 12:53:42
URL: http://ohjuliet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback